دانستنی ها

نکات غذایی در راهپیمایی اربعین

در ایام پیاده‌روی در تمام طول مسیر و ساعات شبانه‌روز موکب ها از زائرین پذیرایی می‌کنند و موکب‌داران با خوشرویی از شما خواهش می‌کنند به موکب آنها بروید. زمان صبحانه، ناهار و شام در تمامی ساعات شما با میوه ها، شیرینی‌ها و مواد غذایی مختلف پذیرایی می‌شوید. ‌

در ایام پیاده‌روی در تمام طول مسیر و ساعات شبانه‌روز موکب ها از زائرین پذیرایی می‌کنند و موکب‌داران با خوشرویی از شما خواهش می‌کنند به موکب آنها بروید. زمان صبحانه، ناهار و شام در تمامی ساعات شما با میوه ها، شیرینی‌ها و مواد غذایی مختلف پذیرایی می‌شوید. ‌

با این وجود اصرار به خوردن همه آنچه به شما تعارف می‌شود یا در مسیر توزیع می‌شود نداشته باشید. خوردن اغذیه متفاوت، ممکن است وضعیت مزاجی بدنتان را به هم بریزد و بعد از چند ساعت دلدرد بگیرید. پزشکان نیز درهم خوری و روی‌هم خوری در این سفر را به شدت نهی میکنند. علاوه بر این، در اکثر مواقع که گرسنه نیستید، مقدار زیادی از نذری‌ای که گرفته‌اید نخورده، باقی میماند و اسراف می‌شود. فراموش نکنید اسراف حرام است و صورت خوبی ندارد که در مسیر زیارت، کار حرامی انجام دهید. ‌

بعضی از نذریهایی که داده می‌شود ممکن است به ذائقه و طبع شما سازگار نباشد، قرار نیست همه‌ی نذریها و خوراکی‌های مسیر را امتحان کنید و بخورید، پس سراغ آنها نروید تا هم دستگاه گوارشتان سالم بماند و هم اسراف نکرده باشید.

غذاهای خیلی چرب و خیلی سرخ شده را نخورید.
آب یا نوشیدنی‎های خیلی سرد را کمتر بیاشامید.
هر روز حتما میوه بخورید تا مزاجتان به هم نخورد.

منبع: میزان

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن